جزئیات عملیات ترکیبی مهم امروز ارتش یمن در دریای سرخ و مکران (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل وزارت جنگ و درخواست برای توافق تبادل اسرا (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) استقبال فرانسه، آلمان و انگلیس از قطعنامه شورای حکام وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خطاب به نتانیاهو : به لبنان حمله کن حماس: راهپیمایی پرچم نشانگر زورگویی دولت نتانیاهوست ایران: تروئیکای اروپایی مسئولیت هر نوع عواقبی را به عهده بگیرند موشک سنگین حزب‌الله به «عرب العرامشه» برخورد کرد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پوتین: اتهام جاسوسی ترامپ برای روسیه بی‌اساس است سازمان ملل: نگران تنش‌ها در مرزهای لبنان و اسرائیل هستیم درخواست آلمان از اسرائیل برای موافقت با ارسال انبوه کمک به غزه استفاده اوکراین از تسلیحات آمریکا برای حمله به روسیه ایران هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های افراطی را به شدت محکوم کرد وزارت خارجه پیگیر وضعیت یک ایرانی دستگیرشده در پاریس است حمله پهپادی حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال درباره زوال عقل بایدن را رد کرد خوشحالی دارنده سلاح اتمی از قطعنامه شورای حکام علیه ایران جاسوس اسرائیل در اردبیل دستگیر شد + جزئیات (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) اهداف سفر ۵ روزه «بایدن» به فرانسه حادثه دریایی در جنوب غرب عربستان (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) حمله پهپادی حزب الله به شهرک «حرفیش» | هلاکت ۲ نظامی صهیونیست + فیلم (۱۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بسته اخبار بین‌الملل امروز | تبادل دوباره آتش در مرز‌های لبنان و اسرائیل | ۲ پایگاه آمریکا در سوریه مورد حمله قرار گرفت (۲۷ مهر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۹۷۵۲
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
بسته اخبار بین‌الملل امروز | تبادل دوباره آتش در مرز‌های لبنان و اسرائیل | ۲ پایگاه آمریکا در سوریه مورد حمله قرار گرفت (۲۷ مهر ۱۴۰۲)
رژیم صهیونیستی همچنان مشغول نبرد با غزه است و از آمادگی برای ورود زمینی به این منطقه خبر می‌دهد؛ موضوعی که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند به باتلاقی برای اسرائیلی‌ها تبدیل شود.

به گزارش شهرآرانیوز همچنان اراضی اشغالی و غزه در تنش است و بسیاری از رویداد‌های جهان بین‌الملل حول آن می‌چرخد.

رئیس‌جمهور: مصر گذرگاه رفح را هرچه سریع‌تر بازگشایی کند

حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، از دولت مصر خواست تا هرچه سریع‌تر گذرگاه رفح را به منظور امدادرسانی به مردم مظلوم غزه بازگشایی کند.

وی نوشت: «انتظار ما از دولت مصر، از سازمان کنفرانس اسلامی و از اتحادیه همکاری کشور‌های اسلامی آن است که هرچه سریعتر گذرگاه رفح بازگشایی شده و امدادرسانی به مردم مظلوم #غزه آغاز شود».

تبادل آتش در مرز‌های لبنان و سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های عبری در این باره اعلام کردند که دو موشک هدایت شونده ضد زره از خاک لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

طبق این گزارش، این دو موشک به پایگاه نظامی «المناره» در غرب «کریات شمونه» در الجلیل اصابت کرده است.

در همین راستا، شبکه الجزیره از حمله متقابل ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی لبنان خبر داد.

طبق این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله مذکور مناطق جنوب لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

همزمان با این تنش، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی لبنان را تهدید کرد.

وی که ارتش رژیمش در نبرد با مقاومت فلسطین شکست خورده است با تهدید‌های توخالی مدعی شد: اگر لبنان به حملات ادامه دهد تمامی لبنانی‌ها متوجه خواهند شد که چه اتفاقی رخ خواهد داد و تاوان آن را پرداخت خواهند کرد.

طی ۱۲ ساعت اخیر ۹ عملیات علیه صهیونیست‌ها در مرز لبنان صورت گرفته است

ارتش رژیم صهیونیستی ۹ عملیات راکتی از خاک لبنان را در ۱۲ ساعت گذشته تایید کرد.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب نیز یک پهپاد متعلق به رژیم صهیونیستی را در منطقه «جباع» واقع در جنوب این کشور ساقط کرده است.

در همین پیوند، حزب الله لبنان اعلام کرد، طه عباس عباس و علی محمد مرمر حین انجام وظیفه جهادی خود در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

حزب الله لبنان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی «المالکیه» را با انواع موشک و تیربار هدف قرار داده، تلفاتی قطعی به دشمن وارد و بخشی از تجهیزات فنی اشغالگران را منهدم کرده است.

نخست‌وزیر انگلیس هم پشت اسرائیل را گرفت

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در دیدار با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در تل آویو با نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: شما حق دارید از خود دفاع کنید و از بازگشت گروگان‌ها (اسیران صهیونیست در غزه) اطمینان حاصل کنید.

وی گفت: ما حملات حماس را محکوم می‌کنیم و می‌خواهیم که اجازه داده شود کمک‌ها به مردم غزه برسد.

نخست‌وزیر انگلیس خطاب به رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد: من در اسرائیل هستم تا از شما حمایت کنم و در برابر «تروریسم» در کنار شما باشم.

سوناک ادامه داد: من با رئیس اسرائیل در مورد اهمیت حمایت فوری بشردوستانه از فلسطینی‌هایی که در غزه رنج می‌برند توافق کردم.

هرتزوگ نیز خطاب به نخست وزیر انگلیس گفت: بی بی سی باید حماس را یک سازمان «تروریستی» معرفی کند.

نخست‌وزیر انگلیس صبح امروز با هدف اعلام حمایت هر چه بیشتر لندن از رژیم صهیونیستی وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

می‌خواهند چهره منطقه را تغییر دهند

محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با شبکه خبری المیادین خاطرنشان کرد: «اکثر اسرای رژیم صهیونیستی، سرباز هستند و این مسأله پیچیدگی‌های زیادی را به همراه دارد و قبل از پایان جنگ درخصوص جزئیات موضوع اسرا صحبت نخواهیم کرد.»

الهندی در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی مکان‌هایی که اسرا در آن حضور دارند را هدف قرار می‌دهد و خواهان انجام معامله تبادل اسرا نیست.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین تصریح کرد، این نبرد، نبرد رژیم صهیونیستی نیست بلکه نبرد غرب است که جو بایدن راهبری آن را برعهده دارد.

وی ادامه داد، هنگامی که رژیم صهیونیستی به لرزه درآمد، غرب وارد عمل شد تا به این رژیم که در حال فروپاشی بود، جان دوباره ببخشد. غزه ورودی است، اما هدف تغییر چهره خاورمیانه است و این نبرد، نبرد غرب است.

۲ پایگاه آمریکا در سوریه هدف قرار گرفت

شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که پایگاه آمریکایی التنف در مثلث مزری سوریه، عراق و اردن با سه پهپاد هدف قرار گرفته است.

این منابع اعلام کردند که پهپاد‌ها توانستند که بر فراز پایگاه پرواز کرده و آن را هدف قرار دهند. از میزان خسارات اطلاعاتی منتشر نشده است.

این منبع همچنین از اصابت دو موشک به پایگاه آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شمال دیرالزور سوریه خبر داد.

این در حالی است که مقاومت اسلامی عراق روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به دو پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار و پایگاه «الحریر» در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق را بر عهده گرفت.

ولیعهد سعودی هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه را جنایتی شنیع توصیف کرد

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که هدف گرفتن غیرنظامیان در غزه جنایتی شنیع و تجاوزی وحشیانه است.

طبق گزارش خبرگزاری «واس»، ولیعهد سعودی تماسی تلفنی از فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن دریافت کرد که طی گفت‌وگوی دو طرف، «تشدید تنش‌ها در نوار غزه مورد بررسی قرار گرفت.»

محمد بن سلمان تاکید کرد که ریاض هدف گرفتن غیرنظامیان در غزه را جنایتی شنیع و تجاوزی وحشیانه می‌داند و بر لزوم اقدام برای محافظت از فلسطینیان تاکید می‌کند.

ولیعهد سعودی در گفتگو با نخست‌وزیر ژاپن همچنین بر اهمیت تقویت تلاش‌ها برای متوقف کردن عملیات نظامی و کاستن از تنش‌ها به‌منظور پیشگیری از پیامد‌های خطرناک آن علیه امنیت، صلح و ثبات در منطقه و جهان، تاکید کرد.

پادشاه اردن به مصر رفت

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در سفری رسمی راهی مصر شد.

وی قرار است در این سفر با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر دیدار کند.

این سفر کوتاه خواهد بود و دو طرف درخصوص راه‌های توقف تجاوز‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تبادل‌نظر خواهند کرد.

سیسی، دیروز (چهارشنبه) در اظهاراتی گفت که نگرانی‌های خود نسبت به اوضاع غزه را به صدراعظم آلمان اعلام کرده است.

وی گفت: گذرگاه رفح را نبستیم، اما بمباران رژیم صهیونیستی از سمت فلسطین آن را تعطیل کرد. ما کوچاندن مردم فلسطین از سرزمین خود را نمی‌پذیریم. از بین بردن مساله فلسطین، بسیار خطرناک است. آنچه در غزه رخ می‌دهد تلاشی برای کوچاندن و پناهنده کردن مردم فلسطین در مصر است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: نوار غزه اکنون تحت سیطره اسرائیل است. ما از سال‌ها پیش تاسیس دولت فلسطینی غیرمسلح را تایید کردیم، مساله فلسطین مهم‌ترین مساله است و تاثیر زیادی بر امنیت و ثبات دارد. کوچاندن مردم فلسطین از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به سمت اردن را به دنبال خواهد داشت.

آتش‌بس در غزه ضروری است وگرنه جنگ ابعاد گسترده‌تری پیدا خواهد کرد

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر که به پکن سفر کرده است تاکید کرد: اکنون مهم‌ترین کاری که باید انجام شود ایجاد آتش بس و توقف جنگ در سریع‌ترین زمان ممکن است تا دایره جنگ گسترش پیدا نکند.

وی گفت که در راستای مقابله با خروج اوضاع از کنترل باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا بحران انسانی خطرناک رخ ندهد.

شی جین پینگ با اعلام حمایت از «تلاش‌های مصر برای ایجاد گذرگاه‌های انسانی (برای کمک به غزه)»، تاکید کرد: تمایل داریم که برای رسیدن به یک راه‌حل زودهنگام، فراگیر و دائمی با این کشور و دیگر کشور‌های عربی هماهنگ باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->